Bonjour Frankrijk

15 april 2022 - Le Touquet-Paris-Plage, Frankrijk

15.04.22
Locatie: Vaart-Noord, Aalter, België
Wakker geworden met een snotneus en keelpijn, ik rij zo hard mogelijk weg van het griepje in Nederland. Gelukkig maakt een lekker kopje thee een heleboel goed. Daar had ik gisteravond ook al zin in, maar toen ik me bedacht dat mijn gasfles onder het bed lag en die net opgemaakt was ben ik snel van het idee afgestapt. Ik zit nu onder mijn zelfgemaakte fleece deken uit te zoeken wat mijn volgende bestemming zal zijn. Eerst moet ik in ieder geval tanken, ik heb gehoord dat dat een belangrijk onderdeel is van reizen in een bus. Ik heb een camperplek gevonden in de duinen van Frankrijk in de buurt van Le Touquet-Paris-Plage met een McDonalds en een Intermarché in de buurt, wat meer heeft een mens nodig?

Locatie: Cucq, Frankrijk
Een paar uur later en ik heb mijn kilometerstand weer flink laten stijgen. Ik sta nu geparkeerd naast de McDonalds maar ik maak gebruik van het wifinetwerk ‘buffalo grill - wifi gratuit’. (Edit: de wifi deed het slecht, ik ben de McDonalds ingelopen. Het leek me een goed plan om om kwart voor 4 ’s middags te gaan ontbijten met een slechte hamburger). Tijdens de rit hiernaartoe heb ik enthousiast een andere afslag genomen om de bordjes ‘Château d’Hardelot’ te volgen in de hoop een mooi, oud, verlaten kasteel tegen te komen. Het bleek een commercieel fiasco te zijn met een enorme horde aan mensen. Alle parkeerplaatsen waren ook nog eens verboden voor campers dus ik ben maar weer doorgereden. Dit zorgde uiteindelijk voor een veel mooiere rit dan dat ik had gehad als ik op de autoweg was gebleven, dus ik ben wel happy. Ook heb ik nog Duitse vrienden gemaakt op de snelweg, ze reden in een soortgelijke bus als ik en we hebben elkaar meerdere malen ingehaald. Uiteindelijk ben ik toch maar wat harder gaan rijden want na 5 keer naar elkaar zwaaien wordt het toch een beetje ongemakkelijk.  Ik rij straks door naar de Intermarché om wat boodschappen te doen en te zoeken naar een nieuwe afwasbak. Mijn afwasbak is gisteren volledig doorgescheurd toen ik hem wilde openvouwen. Lijkt mij een teken dat ik überhaupt niet moet afwassen.

1. Jacqueline:
    15 april 2022
    Wat schrijf je heerlijk Yara! Erg leuk om je zo te volgen! Geniet van het leven!
  2. Anne Julia:
    zo leuk omg
  3. Nelleke:
    15 april 2022
    Leuk om zo met je ervaringen mee te le(v)(z)en! Superleuk en zo dapper!!💪🏻
  4. Vera Nieuwenhuijse:
    Leuk Yaar!!
  5. Wil v d Dool Mol:
    15 april 2022
    Wat een avontuurlijk achternigge gebukt toch? Net je rijbewijs en gelijk zo’n avontuur? Amazing. Leuke schrijfstijl, leuk om je te volgen. Groetjes Wil v d Dool Mol😉
  6. Nelleke Mol:
    15 april 2022
    Wat een avonturen ga jij beleven! Ik ga je volgen. Onze jongste dochter ging toen ze 18 was backpacken in Australië. Veel plezier. (Ik ben een tante van je moeder). Groetjes, Nelleke Mol
  7. Leonard:
    15 april 2022
    Dit is goud, afwassen is voor losers idd
  8. Adry Mol:
    16 april 2022
    Succes, Yara, ben benieuwd welke kant je opgaat!